pondelok 14. októbra 2013

Rýchlovka #12: 2 dievčatá s vážnym problémom



Strašne mám rád sitcomy. Dokonca aj tie slovenské.
Sú prepálené, hyperbolizované, štylizované a nereálne. Napriek tomu majú vážne spojenie s realitou. Nie vždy, ale majú. Najradšej ich mám pre ten nadhľad, ktorý je v nich a ktorý chtiac – nechtiac prenášam aj do reálneho života. Vlastne si pri nich opakujem lekciu z Adamsa  - život je absurdný. Pri istom uhle pohľadu. A každý raz za čas potrebujeme ten uhol.


Začala nám ďalšia seriálová sezóna. Navrátil sa životopis Zooe Deschanel, Sheldon Cooper Show a jeden osamelý Ted konečne (!) stretne svoju ženu. Hurá! Opäť prispel svojou troškou do mlyna aj Joss Whedon. Jeho Agents of S.H.I.E.L.D. síce nie je sitcom, ale je to skvelý seriál a nemôžem ho nespomenúť.
A začala aj tretia sezóna 2 Broke Girls (po našom 2 baby na mizine). Seriál o dvoch rozdielnych kočkách (do jednej z nich, Max, sa hneď zamilujete, tá druhá je tam len na to aby si z nej Max uťahovala), ktoré nemajú prachy a chcú si založiť obchod s cupkakes. Prekladá sa to ako tortičky? Proste tie koláčiky posypané všetkým možným, čo vyzerajú ako šálky. Daj ú sa zohnať v ****. Sakra, ja ten lacný reťazec nemôžem menovať!
Pri sledovaní tohto seriálu, sa na slovo cupcake stanete alergický, lebo zaznie v každej vete minimálne 2x. Alebo si ho obľúbite, ja som ,žiaľ, ten prvý prípad.
2 Broke Girls je v celku podarený sitcom, s humorom postaveným na urážkach, rýpaním, uťahovaním si zo subkultúr (Hipster sucks!), menšín... vlastne zo všetkého okrem genderových stereotypov. Počkať, nie, to posledné odvolávam! Hrá tam Stiflerova mama (je jedno ako sa tá herečka v skutočnosti volá, aj tak všetci viete, na koho myslím) a predstavuje typickú rozmaznanú paničku. Jej postavu fakt neznášam, vždy mám po nej chuť niečo hodiť. V tomto čiernym humorom preplnenom seriáli sa to len tak hemží roztomilými postavičkami. Teda okrem Stiflerovej mamy. Takže je stále sa na čom smiať aj sa smejem, ale...

Ale. Chýba mi tam väčšia zápletka, nejaká hĺbka, niečo, čo by ma donútilo sledovať to ďalej. Teda humor stačí, veď to sledujem, len nemám chuť na celonočný running. Je to akési roztrieštené, rozpadnuté len na samotné scénky. Presne tak to pôsobí – ako scény z nejakej stand-up comedy.
Ako keby niekde postavili maketu bistra, nahnali tam hercov, tí si vybrali niekoho z publika a uťahovali si z neho. Je to celé umelé a samoúčelné. Najviacej je to vidno na dvoch faktoch: Max stále hovorí o tom aká je promiskuitná/ feťáčka, ale vôbec na to nevyzerá. V seriáli sa okolo nej motajú asi tak traja chlapi a to je všetko. Alebo to, že dievčence nemajú ani dolár nazvyš, ale za to vždy majú perfektný make-up. A ten ich byt! Chcel by som v ňom bývať. Len škoda, že je taký preplnený. Z kade vôbec majú tie veci? Keby boli fakt tak švorc, nepredali by tie krámy?

2 baby na mizine bavia, ale nie na toľko ako bavilo Tedove hľadanie vyvolenej alebo Leonardov spolubývajúci. Myslím, že tá jedna časť za týždeň až dva, je tak akurát. Je to príjemné skrátenie chvíle medzi tými vecami na ktoré sa naozaj tešíme. Spomenul som tu už Agents of S.H.I.E. L. D. ?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára