utorok 18. septembra 2018

Nové svety: Mlčanie jahniat, Bye Bye Man a Správcovia osudu





Stále mám hlavu strčenú v poviedkach z Martinus Ceny Fantázie, ale občas si nájdem čas aj na filmy. Nie veľa, ale nájdem.


Tak dnes v skratke a rýchlo.

BYE BYE MAN (Stacy Title, 2017)
Creepypasty sú fajn. Moderné mýty internetového veku písané pre čisté potešenie z hrôzy. Škoda, že väčšinou nedávajú zmysel, sú na jedno kopyto a napísané úplne amatérsky, schematicky a školácky. Ale majú svoj potenciál.
Bye Bye Man ho nevyužil. Tvorcovia totiž polovicu mytológie tejto creepypasty vyhodili do koša. Prvá polovica je nuda plná hororových klišé, ktoré vydesia možno deti. Posledných tridsať minút je však zlato. Akože zlato zlých filmov. Ani jeden herec nevie hrať, všetko je spomalené a patetické a do toho je tam otravné decko. Nasmial som sa. Keby celý film bol tak vtipne zlý, odporučil by som ho. On je však iba zlý a kvôli pár minútam zábavy v závere sa neoplatí pozerať.

SILENCE OF THE LAMBS (Jonathan Demme, 1991)
Pozeral som to s dabingom, takže Hopkinsov výkon som mal „tlmený“. No i tak; je to Mlčanie jahniat. Čo k tomu dodať? Je to výborné.

ADJUSTMENT BUREAU (George Nolfi, 2011)
Romantický film zamaskovaný za urban fantasy. Napriek slabým miestam som bol spokojný, hlavne preto, že idea filmu sa mi páčila a kooperovala s mojou životnou filozofiou. Takže za mňa dobré.

Na dnes to asi stačí, idem ďalej čítať.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára