streda 31. októbra 2018

Nové svety: Hororčeky


Už sa v týchto krátkych „recenziách“ zlepšujem, nie?
Inak končí október a ja som sa venoval hlavne hororom. Nie žeby som sa im inokedy nevenoval. Ale, teraz sa to hodí viac.


Filmy

CARRIE (Brian De Palma, 1976)
Tento film je podivnosť. Na jednej strane zostarol a hudba vykráda Psycho. Na strane druhej má až hypnoticky skvelé herecké výkony a pomerne - povedzme - odvážnu kameru. Vyvrcholenie je jedna veľká paráda, škoda, že film potom prudko spomalí. Inak mám rád aj novšiu verziu, mal by som si však pripomenúť, že prečo. Inak je to film kde zločincom sú pubertiačky. To je také zo života.

MIMIC (Gulliermo del Toro, 1997)
Jednoduchý horor so zlými efektami, ale zaujímavým nápadom. Trocha mi v ňom chýba del Torova predstavivosť, za to témy (epidémia, menšiny, náboženské obrazy a pod.) sú jeho. Inak je to film kde vraždia obrovské šváby. To musíte vidieť!

THE HOUSE WITH A CLOCK IN ITS WALLS (Eli Roth, 2018)
O tomto som sa podrobnejšie rozpísal na Multiverze. Tak v skratke: v zásade temnejšia rozprávku v burtonovskej štylizácií. Vtipy trápne, zvyšok dobrý. Inak je to film, ktorý som pozeral LEN kvôli Jackovi Blackovi a oplatilo sa.

CUBE 2: HYPERCUBE (Andrzej Sekula, 2002)
Jednotka je legendárna; chytrá, jednoduchá – čosi ako SAW svojej doby. No dvojka vo mne zanechala silnejší a výrazne nepríjemnejšie pocit. Vydesila. Pár scén má síce naviac, ale samotný koncept mi príde jednoducho šialený. Alternatívne dimenzie sú vec, čo sa mi vie dostať pod kožu. Inak je to film kde vraždí teoretická matematika.

Všetky tieto filmy odporúčam. Mimic možno najmenej, ale stále hej.

Seriály

Dopozeral som tretiu sériu ASH VS. EVIL DEAD. Bola výborná. Veľmi ma potešilo lovecraftovské monštrum na záver i Ashova dcéra. Inak ma mrzí, len to, že seriál je momentálne „u ľadu“, lebo postapokalyptickú štvrtú sériu by som chcel vidieť. Navyše to bol krásny odkaz na alternatívny koniec ARMY OF DARKNESS, čo je môj obľúbený diel.

Taktiež som skúšal novú SABRINU, ale správu podám, že keď budem mať za sebou kompletnú sériu.

Hry
 
Chcel som si zahrať ja nejakú tematickú hru. Z mojej kolekcie na Steame som si teda vybral ALAN
WAKE a po polhodine som to vypol. Asi sa k tomu vrátim, ale akosi sa mi nechce, lebo to umiestnenie kamery a jej správanie v hre je jednoducho debilné. Možno by sa to lepšie hralo na konzole, lenže konzolu nemám.
Nadôvažok, je to len ďalšia parafráza Kinga – spisovateľ, zapadnuté mestečko, nočné mory... Kde som to už len počul? Asi v milión iných veciach. To si fakt radšej môžem znovu (a znovu a znovu) pustiť IN THE MOUTH OF MADNESS. Ozaj, keď sme pri Carpenterovi – veď ja som nevidel ani jeden HALLOWEEN! Utekám to napraviť.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára