pondelok 13. augusta 2018

Nové svety: Hromada rôznych filmov



... a teraz nasledujú zápisky z môjho filmového denníka.  Videl som pár filmov. Niektoré boli dobré.


THE COLD LIGHT OF DAY (Mabrouk El Mechri, 2012)
Toto som si pustil kvôli obsadeniu – Willis, Cavill, Weaverová. Bol to tak priemerný akčák, že som naň už aj zabudol. Ešteže som si poznačil, že som ho videl. Nebol zlý. Len nezaujímavý.
40%

UNBREAKABLE (M. Night Shyamalan, 2000)
Keďže sa rozbieha hype na GLASS a SPLIT som videl, bolo treba napozerať aj tento kúsok. A nebolo to zlé. Len mám dojem, že kusisko zážitku z filmu urobila Howardova hudba. Samotný dej je na môj vkus pomalý. Avšak má to silnú atmosféru, dobrý nápad a vyslovene odfláknutý záver. Seriózne. Ten záver je tak náhly a neuspokojivý, až to bolí. Ale inak odporúčam. Aj keď nie ste fanúšikovia, alebo aj keď ste hejteri Shyamalana.
70%

WAR DOGS (Todd Phillips, 2016)
Phillips je fajn filmár. Začínal ako tvorca teenegerských komédií (ROAD TRIP) a je fajn vidieť, že dospieva. WAR DOGS má presne tento nádych. Dvaja „huliči“ začnú predávať zbrane. Lenže na tejto premise je vystavaný film s nádychom VLKA Z WALL STREET a na pozadí znie téma zodpovednosti. Ide o zábavný a vydarený kúsok, kde sa nálady  prudko menia a napätie je zaručené. Je dobré že Phillipsove filmy dospievajú spolu s ním. Už DUE DATE bolo také.
90%
Hej, ja viem, že je to „podľa skutočnosti“.

THE FOG (John Carpenter, 1980)
Carpenter má podmanivé filmy, môže za to hlavne jeho atmosférická syntetická temná hudba. Aj HMLA je taká: fascinujúca, temná, atmosférická. Avšak nemôžem si pomôcť, rozuzlenie je debilina. Nedáva zmysel. Zavraždiť šesť náhodných občanov? Vybraných? Zlato? Čože? Po skončení som sa nemohol ubrániť pocitu, že Carpenter mal dobrý nápad, ale nevedel čo s ním. No i tak je to veľmi príjemný a mrazivý horor vhodný na horúce dni. Alebo večery. Hej, večery budú lepšie.
70%

LAST VEGAS (Jon Turteltaub, 2013)
Ďalší film, ktorý som si pozrel kvôli hercom – Freeman, Douglas, De Niro. A ešte jeden. Štvorica zostarnutých hercov hrá štvoricu zostarnutých kamarátov na výlete do Vegas. Aj keď idú na pol plynu, veril som im to. Vtipy boli vtipné, postavy charizmatické a dramatické momenty boli ľudské a uveriteľné. Ide o dobrú komédiu kde humor slúži na vyrovnávanie sa s nepríjemnou realitou – konkrétne so starobou – a nie je to samoúčelné, ako vo väčšine súčasných komédii. Smiechom sa človek neudusí, ale úsmev LAST VEGAS vyčarí.
80%


MISSION: IMPOSSIBLE – FALLOUT (Christopher McQuarrie, 2018)
Tam kde je Bond nudný, M:I ho nahrádza. Ďalší skvelý diel skvelej série, ktorú milujem. Všetky diely (aj Woov). Tuto sa mi tá „láska“ dokonca vyplatila, lebo sa vracia viac postáv a viac zápletiek z predošlých filmov a aspoň som sa nestrácal. Takisto som uvítal vážnejší tón filmu, i jeho mierne naivnú tému. Ak si pamätáte na scénu z opery v M:I 5 – takto nejak pôsobí skoro celá prvá polovica filmu. Ako poctivý špiónsky thriller. Môj šialený a spokojný úsmev zmazal trochu záver, kde sa scenáristi naozaj utrhli z reťaze a rezignovali na invencie, no aspoň to nezaostávali vizuálom a akciou. Vrele odporúčam všetkými desiatimi.
100% - pre fanúšikov
90% - pre ostatných





 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára