utorok 3. januára 2012

Rýchlovka #3: Filmový Doom

Filmové adaptácie počítačových hier sú prekliate už od čias prvého Tomb Ridera (myslím filmového, prirodzene). No i tak sa veselo čľapkajú v béčkových vodách. A na také typické B-čko bola prevedená i legendárna "strieľačka" DOOM (sfilmovaná ešte v roku 2005). No a ja som si ju pozrel.

Vyrastal som v 90-tych, takže prvý diel Doomu poznám. Zahral som si ho ako malý školák, ako stredoškolák a tuším aj na moje osemnáste narodeniny. Tak som na film bol zvedavý.


Tak po prvé: Film nefunguje ani ako sci-fi, ani ako horor a ani ako "akčák“.

Po druhé: Nie je zlý. Proste je to jedno zaujímavé B-čko, ktoré prvú polovicu minutáže nudí, ale tá druhá nám to vynahradí (schválne, prečo sa sekvencia s first-person pohľadu nestala legendárnou?). Herci si dali záležať (len ten šialený výraz The Rocka mi nesedel), má to i akú- takú atmosféru a koniec je v celku napinák.

Po tretie: S hrou to nemá nič. Oblúd je tam málo, z BFG sa vystrelí asi dvakrát a do pekla sa nepozrieme. Namiesto experimentov s teleportáciou tu máme genetické pokusy. Ale myslím si, že filmu to neškodí.

Film ako stvorený na zábavu s priateľmi. 45 % (päť percent na vrch kvôli skvelému výkonu Karla Urbana).
Doom (Doom)
2005
r. : Andrzej Bartkowiak
hrajú : Karl Urban, Rosamund Pike, Dwayne Johnson a ďalší.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára