Semester
konečne skončil, aj skúškové. Za odmenu sa pustíme do komiksovej pecky, ktorú
sme pre školu nestihli. Predtým, než sa stovky šťastlivcov dostanú k súbornému
vydaniu Sin City, predtým, než dorazí do kín druhý film z Basin City, predtým
sa pustíme do záverečného dielu celej série. Siedmeho.
Do srdca
temnoty je samostatne fungujúci príbeh. Našťastie, lebo úprimne, Sin City som
pred tým nečítal. Určite nie som jediný a preto je fajn, že sa do knihy môžeme
pustiť bez toho, aby nám niečo chýbalo. Veď kto by chcel prísť o tú krásnu
noirovú atmosféru akciou presiaknutého príbehu, ktorého zárukou kvality je
autorovo meno. Frank Miller je majster – rozprávač a neexistuje komiksový
fanúšik, ktorý by to nevedel. Je taký dobrý, že ľudia, ktorí komiksy nečítajú,
nim môžu byť ohromení.
Preto by nikto
nemal váhať vstúpiť do mesta, kde sú všetky ženy predajné a ľudia sa zabíjajú
na počkanie. Môže byť vlastne niečo temnejšie ako bežný život v Meste Hriechu?
Môže! O tom sa presvedčí hlavný hrdina knihy, keď mu pred nosom unesú jednu
depresívnu dievčinu. Viacej je škoda hovoriť. Len dodám, že je to plné akcie,
ženských kriviek a dôjde aj na meče. Proste parádička!
Najzaujímavejšia
na Millerových komiksoch je ich kresba Mám pocit, že toto som už raz kdesi
napísal a ešte aj napíšem. Dokáže s pár čiarami divy. Jeho ostré hrany
kontrastujú s krivkami, nadeľujúce ženám, ktoré pôsobia o to erotickejšie. Jeho
kresba je plochá, v akcii je občas neprehľadná, ale vďaka perfektnej práci s
farbami (čierna a biela, občas nejaká iná) dokáže budovať atmosféru cez
zvýraznenie detailov. Toto sú však samozrejmosti, ktoré vie každý. Málokedy sa
však hovorí o tom ako Miller pracuje s medzerou medzi oknami. Vlastne, pracuje
s ňou dosť voľne. Keď potrebuje zrýchliť, je obrovská, vidíme len tie
najpodstatnejšie momenty. Keď chce pridať na napínavosti, rozfázuje scénu na čo
najviac obrazov. Čo okienko, to sekunda príbehového času. Mnohé výjavy sa dejú
simultánne, čo skvele dopĺňa emócie. Prirátame si k tomu jeho prácu so slovom,
ktoré je v dokonalej rovnováhe s obrazom a máme silný atmosférický komiks. Toto
všetko by však nebolo dôležité, keby siedme Sin City nebolo o čomsi viac ako o
strieľaní.
Mesto Hriechu
každého zhltne, korumpuje a nakazí. A ak nie, tak ho aspoň zašpiní. Najlepšie
je z neho ujsť.
My vieme, že je to len nafúknutá metafora našej reality. Ľudia
sú svine, konzum zničil charakter, všetci chceme len slasť a prachy. Ak
nechceme schytať ranu do tváre, držíme
hubu a krok.
Ale i v Basin
City sa občas nájde hajzel, ktorý má ... má srdce. Môže krvácať, ale chce
krvácať pre niečo. Napríklad pre unesenú depresívnu dievčinu. Jeho snaha k
niečomu vedie, niečomu čo môže uľahčiť existencií celého mesta. Je dobré veriť,
že takýto ľudia sú i v našej realite. Zatiaľ, čo ja sedím v izbe a čítam komiksy,
kdesi niekto znásilňuje dcéru. A potom k nemu vtrhne jej frajer a rozbije mu
gebuľu. Aspoň dúfam, že tomu je to tak. Túto vieru mi vezmú len večerné správy.
A preto sa do
Basin City rád znovu vrátim. Lebo nás možno nik nezachráni a nič sa nezmení,
nič sa nestane. No tam sa veci dejú.
Hodnotenie: 90%
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára