pondelok 11. júna 2018

Nové svety : Oživenie blogu, Krik nevinných a Pani Dokonalá


Tak som sa rozhodol oživiť môj blog. Aspoň sa o to pokúsiť. Veď, prečo nie?
Inšpiráciou mi je, ako inak, Ready Player One. Veď  aj za jeho založením stál. Mal som ideu, že by som si tak vytvoril akýsi online Annorackov, respektíve Loxov almanach. A možno to niekoho bude i zaujímať.

Keďže v uplynulých mesiacoch som sa RPO (RP1 ?) znovu venoval, myšlienka na obnovenie blogu sa nenápadne vtierala do môjho vedomia.
Nakoniec som ju akceptoval, ale rozhodol  som sa prekopať koncept. K starému prístupu pridať písanie o veciach čo ma zaujali vo voľnom čase. Také slohové ZAUJALO NÁS, ale bez Popkastu a Mareka. Len so mnou.
Uvidíme koľko mi to vydrží.

Tento týždeň ma zaujali dve veci. Prvou bola kniha Romana Kulicha Krik nevinných (Marenčin PT, 2017). Celkom som sa na ňu tešil. Od Kulichu som čítal Prekliatie (Marenčin PT, 2016) a hoci to malo nejaké štylistické problémy, bavilo ma to. Krik nevinných bol hrozné sklamanie. Detaily rozoberiem asi vo videu na kanály, ale v skratke : príšerne napísané, predvídateľné a skoro až amatérske.
Tak teraz neviem či je Kulich zlý spisovateľ a Prekliatie bola jedna z jeho lepších, alebo mu Krik nevinných jednoducho nevyšiel. A to na celej čiare. Jeho tohtoročná kniha – Biela pani - je vraj dobrá, tak som zvedavý, či je to pravda. Podotýkam, že obe knihy sú horory s prímesou fantastiky. Takých sa u nás veľa nepíše, takže Kulichovi prirodzene držím palce.

Okrem toho som pozeral Pani Dokonalú (Martin Kazimír, 2018) – televízny romantický film s Čobejovou na poste producentky i hlavnej úlohy. Asi si chcela zahrať v romantickom filme, tak si ho zaplatila.
Presne tak to vyzerá. Film pozliepaný z klišé, ktorým chýba poriadny „build up“. Ako keby sa tridsať minút niekam stratilo. Vynechalo. Nenatočilo. Vtipy boli fajn, kamera tiež, i réžia. Až na svetlo – to sa menilo zo scény na scénu. Rýchlo som sa stratil v tom, ako vo filme plynie čas. Len scenár je slabý odvar toho čo som už videl. S príchuťou umeliny.
Pri tom so tak dúfal, že to bude aspoň priemerné. Veľmi si prajem aby sa na Slovensku darilo, aj televíznym filmom. Lenže toto nevyšlo.

To je tak všetko, čo som na tento čas stihol.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára