streda 18. apríla 2018

Unicon 2018


Bol som sa pozrieť v Trnave. Trnava je mesto, kde námestie museli obohnať hradbami, aby tam neliezli paneláky. Medzi panelákmi sa nachádza i budova (možno jedna z mnohých) UCM. V budove sa odohrával Unicon – univerzitný con zameraný na hráčsku kultúru.


Sprevádzal som tam Čabáka, ktorý bol predstaviteľom videohernej novinárčiny a Indian TV. Ja som bol jeho Watson, ktorý sa prišiel pozrieť  na niečo nové.
Bolo to super. Mám rád malé cony. Nie sú tak preplnené, nemáte pocit, že vám niečo uniká no i tak je tam dosť známych a stále čo robiť. A keď chcete robiť niečo iné, nebojíte sa, že čosi zmeškáte.
Tak sme sa mohli 3 hodiny hrať stolnú hru. Okrem toho som si vyskúšal VR, ale keďže Marek mi do toho kecal počas chôdze, môj mozog to vzdal a prišlo mi zle. Možno to vyjde nabudúce. A zoznámil som sa Frlajsom. Čomu som rád, lebo je to fanúšik stratégií. Dúfam, že si raz niečo spolu zahráme.

A teraz ku conu.

Unicon je snaha o uchopenie videohernej kultúry trochu inteligentnejšie. Iste, je tam dosť priestoru na zábavu – či už s novými hrami, alebo retrogamingom, ale hlavný program je riešený cez panely.  Tieto panely boli očividne zamerané na staršieho poslucháča, ako bol vekový priemer účastníkov.
Videoherná novinárčina, odborné štúdium videohier, spätný pohľad na videohernú kultúru, či historická pamäť. Zaujímavé témy podané nenáročne zaujímavými hosťami. Avšak v publiku boli dvanásťroční, ktorý sa rýchlo vytratili hrať sa.
Nepovažujem to za neúspech. Organizátori využili priestory a pripravili dobrý program. Len niekde v tom procese zabudli na marketing. Na oslovovanie cieľovej skupiny. Na ozývanie sa. Viete o tom, že toto bol tretí ročník? Ani ja som to nevedel.

Unicon je malý. To je dobre. Nech malý aj ostane. Ale nech sa o ňom vie. Ponúka totiž protiváhu k Y-games, čo je v podstate LAN párty zamaskovaná za con. Super vec. A ja nemám nič ani proti intelektualnejšiemu, alebo dospelejšiemu pohľadu na hry.  Len by bolo fajn, keby tam kvôli tomu boli i návštevníci.
Takže, Unicon – super vec, len to chce lepšiu propagáciu aby to nebolo len miesto, kde okolité sídlisko odloží voje deti.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára